המועצה > חדשות ועדכונים > ניוזלטר המועצה לצרכנות

ניוזלטר המועצה לצרכנות

משחק הוגן - חדשות המועצה הישראלית לצרכנות - ספטמבר 2012

כיצד משפיעה העלאת המע"מ על עסקאות שטרם הושלמו ב - 1.9.2012 ?
ב- 1.9.12 הועלה המע"מ מ-16% ל- 17%, העלאת המע"מ מעלה בראש ובראשונה את השאלה - "מתי, אם בכלל, נשלם את ההפרש בגין עליית המע"מ בעסקה שטרם הושלמה?" התשובה משתנה בהתאם למהות הרכישה. הכנו עבורכם מדריך קצר להקלת ההתמצאות.


 

לאתר המועצה שלח לחבר תאריך הוצאה 13/9/2012 גליון מספר 40
חדשות הצרכנות

                   

חדש בתחום הצרכנות... 

כיצד משפיעה העלאת המע"מ על עסקאות שטרם הושלמו ב - 1.9.2012 ?
ב- 1.9.12 הועלה המע"מ מ-16% ל- 17%, העלאת המע"מ מעלה בראש ובראשונה את השאלה - "מתי, אם בכלל, נשלם את ההפרש בגין עליית המע"מ בעסקה שטרם הושלמה?" התשובה משתנה בהתאם למהות הרכישה. הכנו עבורכם מדריך קצר להקלת ההתמצאות.
להמשך הכתבה

למה דוגמית חינם- "לא למכירה"  נמכרת ב"מבצע" ?
כשאנחנו רואים ברשתות השיווק ערימה של מוצרים תחת השלט "מבצע" אנחנו מתפתים. ברשת פארם בקבוקי נמכרו בקבוקים לתינוקות בהנחה. אולם, חדי העין שבינינו הבחינו כי על הבקבוק מצוין שזוהי דוגמית לא למכירה. אז למה לוקחים עליה 10 שקלים? היבואן, בתגובה לפנייה אישר שזה מוצר לקידום מכירות, אולם טען שיש עליו עלויות. השינוי היחיד שהבטיח שיעשה,  הוא הסרת הכיתוב- לא למכירה מדוגמית החינם. במועצה רואים בכך התנהלות פסולה והטעייה שכן הסימן לא למכירה אוסר על מכירתו בכסף. הטיפול הועבר למשרד התמ"ת.

 
טיפ- תווי קנייה וקניות לקראת החגים

לקראת החגים צרכנים רבים בישראל קונים או מקבלים תווי קניה לרכישה ברשתות גדולות.
למידע נוסף>


 
 
תלונה שטופלה בהצלחה

צרכנית הגיעה לחנות לרכוש  מגני תחתון. על המדף בו הוצגו  המוצרים, היו שני שלטים המכריזים על "מבצע" והוצג המחיר לאחר ההנחה. אולם, בקופה חויבה הצרכנית  במחיר מלא. כתגובה לשאלתה על שלט המבצע נענתה כי באותיות הקטנות בשלט  המבצע צויין כי  המבצע הוגבל לתאריך,  שחלף 5 ימים לפני ביצוע הרכישה.
האם הצרכנית צודקת ועל החנות למכור לה את המוצר בהנחה?
לטיפול בתלונה >

 

 

 

 

 

 
חוק וסדר
תקנות סימון מוצרים בפיקוח
בעקבות יוזמת המועצה לצרכנות - סל קניות זול יותר לצרכנים!
בעקבות המלצות המועצה לצרכנות לוועדת קדמי, נכנסו לתוקף תקנות המחייבות הצבת שלט בסמוך למדף המוצרים המפרט את מחירי המוצרים שבפיקוח. מנכ"ל המועצה: "היכולת לזהות ולהעדיף מוצרים בפיקוח תאפשר לצרכנים להתמודד עם יוקר המחייה.
להודעה המלאה >
 
חינוך והסברה
ענף הספורט - "נשיאת הילקוטים" נפתח בישראל.
על פי הנחיות מנכ"ל של משרד החינוך משקל הילקוט של תלמיד ביה"ס היסודי לא יעלה על 15% ממשקלו. מנכ"ל המועצה לצרכנות: "חשוב שועדי ההורים הבית ספריים ידרשו ליישם בבית הספר הנחיית משרד החינוך שתקל את משאם של התלמידים.
להודעה המלאה >

 

 



מאמר עמדה 

הגינות כחול – לבן / עו"ד אהוד פלג
משרד התמ"ת פועל לעידוד הציבור לקנות מוצרים כחול-לבן.
מטרת הפעילות, מעבר לפטריוטיות לשמה, גם לגרום לחיזוק הכלכלה הישראלית, להגדלת מספר מקומות התעסוקה ולהקטנת האבטלה.
סקר שערך משרד התמ"ת אף העלה כי מרבית הצרכנים סבורים כי מוצרים ישראלים עומדים בתחרות מול מוצרים מיובאים הן מבחינת המחיר והן מבחינת האיכות
להמשך המאמר >

 

המועצה הישראלית לצרכנות - ארגון הצרכנים הגדול בישראל היא חברה ממשלתית, הפועלת, שלא למטרות רווח, במטרה להגן על הצרכנים ולשמור על זכויותיהם באמצעים הבאים: טיפול בתלונות, הסברה וחינוך, פתרונות לעוולות צרכניות, אכיפה והרתעה וקידום זכויות הצרכנים.  

להסרה מרשימת התפוצה אנא לחץ/י כאן

Powered by Publicators